Trening kontrolowania złości, agresji i emocji trudnych
Podczas sesji treningu Zastępowania Agresji-Kontroli Złości terapeuta będzie zajmował się rozwijaniem kompetencji i umiejętności emocjonalnych, które związane są z funkcjonowaniem człowieka w sytuacjach określanych jako trudne.
Jest to pewna forma zajęć, oparta na:
– psychologii behawioralno-poznawczej,
– założeń treningu umiejętności społecznych,
– psychologii uczenia się,
– psychodramy, dramy.
Zadaniem Treningu Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych jest kształtowanie odpowiednich umiejętności emocjonalnych związanych ze:
– skutecznym radzeniem sobie z własnymi trudnymi emocjami, jak np.: złość, przerażenie, strach, smutek, rozpacz,
– umiejętnym dopasowaniem się do sytuacji społecznej, gdy w grę wchodzą trudne emocje,
– radzeniem sobie w sytuacjach trudnych,
– kontrolowanie swoich emocji,
– rozpoznawanie uczuć,
– regulowanie emocji trudnych.
Celem zajęć będzie samokontrola emocjonalna.
Korzyści wynikające z udziału w zajęciach indywidualnych:
– dziecko będzie miało świadomość doświadczanych emocji,
– będzie komunikowało swoje emocje i nabędzie umiejętność ich wyrażania,
– zwiększy się jego poczucie bezpieczeństwa,
– nauczy się obserwować co jest wyzwalaczem złości,
– będzie wiedzieć, jak rozpoznać złość u siebie i u innych osób,
– pozna sposoby na wyciszenie,
– wyćwiczy umiejętność panowania nad swoimi emocjami, zwłaszcza tymi trudnymi.
Program zajęć przewidziany jest na minimum 3 miesiące lub 1 rok szkolny, 1 X w tyg., czas trwania zajęć do 60 min.