fbpx
Menu Zamknij

Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna, czyli zajęcia edukacyjno-terapeutyczne, jest przeznaczona dla dzieci potrzebujących wsparcia, a szczególnie dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Te zajęcia terapeutyczne składają się z:

  • zajęć rozwijających kompetencje poznawcze, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, przygotowania dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego, wyrównania deficytów edukacyjnych. Po rozmowie z dzieckiem i rodzicami terapeuta ustala, które z zajęć są potrzebne dziecku, aby osiągnęło harmonijny rozwój. Mile widziane dostarczenie opinii i diagnoz, choć nie jest to warunek konieczny do podjęcia pracy z dzieckiem. Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej.

Terapia pedagogiczna ma pomóc dziecku w zakresie:

  • wydłużania czasu koncentracji uwagi,
  • rozwoju zdolności spostrzegania i zapamiętywania,
  • myślenia abstrakcyjnego i przyczynowo skutkowego,
  • motoryki małej i prawidłowego chwytu pisarskiego,
  • analizy i syntezy poleceń i zdań,
  • operacji sekwencyjnych i logiczno-matematycznych,
  • budowania wiedzy o otaczającym nas świecie,
  • kształtowania zdolności wypowiedzi i prowadzeniu rozmowy,
  • wspomagania umiejętności czytania i liczenia,
  • przygotowania do osiągnięcia gotowości szkolnej,
  • budowania umiejętności do pracy w grupie.

Jeśli Twoje dziecko:

  • ma 6 lat i problemy z trzymaniem narzędzia pisarskiego, nie utrzymuje się w liniaturze, wykazuje niechęć przy pracach plastycznych i pracach manualnych,
  • ma skończone 6 lat i problem z głoskowaniem, sylabizowaniem, czytaniem 2-3 literowych wyrazów,
  • ma skończone 6 lat i problem z liczeniem do 10,
  • wykazuje trudności z kategoryzowaniem elementów,
  • brak umiejętności odtworzenia układu sekwencji (kwiat, drzewo, liść),
  • wypowiedzi ma bardzo ubogie w treści, krótkie, mało logiczne,
  • brak myślenia logicznego, przyczynowo skutkowego,
  • ma 6 lat i wykazuje trudność w ułożeniu obrazka z 4, 5 części,
  • trudności z odtworzeniem z pamięci rymowanek, krótkiego tekstu,
  • ma małą wiedzę ogólną (nie potrafi wymienić owoców, warzyw, nie wie, gdzie pracują rodzice, nie wie, gdzie mieszka, nie wie, w jakim kraju, mieście),
  • brak orientacji w schemacie ciała (oko, ucho),
  • nie rozróżnia kierunków (prawo, lewo),
  • nie rozróżnia zależności (nad, pod, za, przed),
  • nie potrafi wymienić i nie rozróżnia pory dnia (rano, południe, wieczór),
  • nie zna i nie potrafi po kolei wymienić dni tygodnia, miesięcy,
  • ma trudności w rozróżnianiu emocji, nazywaniu ich, nie kontroluje ich,
  • trudności w kontaktach rówieśniczych, z adaptacja w grupie z umiejętnością współpracy.

Jeżeli na większość podpunktów odpowiedziałeś/-aś twierdząco, umów się na konsultacje w celu zarezerwowania terminu zajęć dla dziecka.