Nauka czytania
Jeśli jesteś rodzicem dziecka z :
- dysleksją rozwojową,
- niepełnosprawnością intelektualną,
- niedosłuchem,
- niedowidzeniem,
- dyslalią,
- dyzartrią,
- afazją,
- ADHD,
- autyzmem i zespołem Aspergera,
- zaburzeniami zachowania,
- innymi problemami utrudniającymi nabywanie umiejętności czytania i pisania,
ta propozycja zajęć jest dla Twojego dziecka.
Nauka czytania, doskonalenie czytania, przygotowanie do nauki w klasie pierwszej to moja propozycja zajęć od września.
Serdecznie zapraszam do zapisu na zajęcia dzieci idące do szkoły, będące w klasie pierwszej lub drugiej, a także te dzieci, które wykazują brak umiejętności czytania.
Jeśli zauważyliście u swojego dziecka sześcioletniego lub starszego np.: w wieku wczesnoszkolnym, że nie potrafi ułożyć krótkiego zdania, dzielić go na wyrazy, dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazu, dokonać podziału wyrazu na głoski i sylaby, przeczytać płynnie wyrazu czy zdania, warto zapisać je na zajęcia korekcyjno-wyrównawcze prowadzone w mojej Pozytyvnej przestrzeni.
Idąc za myślą polskiej psycholog Marty Bogdanowicz, istnieje wśród dzieci „ryzyko dysleksji” pojmowane jako zagrożenie dysleksją, a występuje ono bardzo często u dzieci z ADHD. Przyjmuje się, że aby dziecko było gotowe do szkoły musi być spełniona:
- gotowość psychomotoryczna – jej brak tworzy opóźnienia i zaburzenia procesów percepcji wzrokowo-przestrzennej, słuchowo-językowej, motoryki, a także integracji percepcyjno-motorycznej,
- gotowość słownikowo-pojęciowa, czyli gotowość dziecka do rozumienia znaczenia wyrazów, czytania ze zrozumieniem,
- gotowość emocjonalno-motywacyjna – zaburzenie w tej sferze prowadzi do braku motywacji z powodu napotykanych trudności, strachu przed porażką, do małej motywacji uzyskiwania wiedzy poprzez czytanie [Bogdanowicz, 2009].
A więc jeśli zauważyłeś/-aś trudności u dziecka w nauce czytania, a twoje dziecko jest już w szkole, a nadal nie umie czytać, to zapraszam do kontaktu.
Proponuję dwie metody – Sylabową i Strukturalną, której jestem Certyfikowanym Specjalistą.
Metoda Sylabowa zalicza się do analityczno-syntetycznych, sekwencyjnych metod nauki czytania i pisania w oparciu o sylaby. To wieloetapowy proces nabywania umiejętności czytania i pisania. Pomoce do nauki umożliwiają intensywny trening i automatyzację tych umiejętności. A pomoce dydaktyczne i miła atmosfera sprzyjają rozwijaniu umiejętności.
Zapisu i rezerwacji miejsca na zajęcia od września można dokonać telefonicznie. Istnieje możliwość zapisu na zajęcia indywidualne lub grupowe (dwoje dzieci).