fbpx
Menu Zamknij

Nauka czytania

Jeśli jesteś rodzicem dziecka z :

  • dysleksją rozwojową,
  • niepełnosprawnością intelektualną,
  • niedosłuchem,
  • niedowidzeniem,
  • dyslalią,
  • dyzartrią,
  • afazją,
  • ADHD,
  • autyzmem i zespołem Aspergera,
  • zaburzeniami zachowania,
  • innymi problemami utrudniającymi nabywanie umiejętności czytania i pisania,

ta propozycja zajęć jest dla Twojego dziecka.

Nauka czytania, doskonalenie czytania, przygotowanie do nauki w klasie pierwszej to moja propozycja zajęć od września.

Serdecznie zapraszam do zapisu na zajęcia dzieci idące do szkoły, będące w klasie pierwszej lub drugiej, a także te dzieci, które wykazują brak umiejętności czytania.

Jeśli zauważyliście u swojego dziecka sześcioletniego lub starszego np.: w wieku wczesnoszkolnym, że nie potrafi ułożyć krótkiego zdania, dzielić go na wyrazy, dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazu, dokonać podziału wyrazu na głoski i sylaby, przeczytać płynnie wyrazu czy zdania, warto zapisać je na zajęcia korekcyjno-wyrównawcze prowadzone w mojej Pozytyvnej przestrzeni.

Idąc za myślą polskiej psycholog Marty Bogdanowicz, istnieje wśród dzieci „ryzyko dysleksji” pojmowane jako zagrożenie dysleksją, a występuje ono bardzo często u dzieci z ADHD. Przyjmuje się, że aby dziecko było gotowe do szkoły musi być spełniona:

  • gotowość psychomotoryczna – jej brak tworzy opóźnienia i zaburzenia procesów percepcji wzrokowo-przestrzennej, słuchowo-językowej, motoryki, a także integracji percepcyjno-motorycznej,
  • gotowość słownikowo-pojęciowa, czyli gotowość dziecka do rozumienia znaczenia wyrazów, czytania ze zrozumieniem,
  • gotowość emocjonalno-motywacyjna – zaburzenie w tej sferze prowadzi do braku motywacji z powodu napotykanych trudności, strachu przed porażką, do małej motywacji uzyskiwania wiedzy poprzez czytanie [Bogdanowicz, 2009].

A więc jeśli zauważyłeś/-aś trudności u dziecka w nauce czytania, a twoje dziecko jest już w szkole, a nadal nie umie czytać, to zapraszam do kontaktu.

Proponuję dwie metody – Sylabową i Strukturalną, której jestem Certyfikowanym Specjalistą.

Metoda Sylabowa zalicza się do analityczno-syntetycznych, sekwencyjnych metod nauki czytania i pisania w oparciu o sylaby. To wieloetapowy proces nabywania umiejętności czytania i pisania. Pomoce do nauki umożliwiają intensywny trening i automatyzację tych umiejętności. A pomoce dydaktyczne i miła atmosfera sprzyjają rozwijaniu umiejętności.

Zapisu i rezerwacji miejsca na zajęcia od września można dokonać telefonicznie. Istnieje możliwość zapisu na zajęcia indywidualne lub grupowe (dwoje dzieci).